Pomax is dé referentie op het gebied van charme. Een toegankelijk merk met veelzijdige, tijdloze en trendy collecties die ieder van ons aanspreken. Net omwille van die toegankelijkheid kiest Pomax om in zee te stappen met Bistronomie..het platform van de meest nomische no nonsense restaurants.


https://www.pomax.com/nl/content/over-pomax



Pomax: gedreven door passie, succesvol door innovatie

 

We schrijven 1993, het puin van de Berlijnse muur werd opgeveegd en de wereld is beduidend kleiner geworden. Mensen, culturen en grondstoffen vinden elkaar in een markt die bol staat van perspectief voor iedereen met lef, ondernemingszin en een creatieve geest. Het is in deze boeiende periode dat Xavier De Vil, Antwerpenaar, ingenieur en zoon van dokter De Vil, zijn kans ziet om zijn kriebelende ondernemingsplannen waar te maken. Na ervaring te hebben opgedaan bij grote multinationals zoals Coca Cola, is de tijd rijp voor deze jonge Vlaamse ondernemer om een volgende gedurfde stap te zetten. Een stap met grote gevolgen voor de Belgische en internationale interieurmarkt, zo zal blijken...

Xavier De Vil stamt uit een groot gezin waarin er veel aandacht was voor kunst en geschiedenis. Dit gaf hem de juiste feeling voor mooie vormgeving en creaties. Grondige research over de nieuwe markten in het voormalige Oostblok versterkte zijn aangeboren zakelijk inzicht. Weldoordachte daadkracht bracht hem tot zijn eerste wapenfeit als onafhankelijk ondernemer: Pomax zag het licht. Het werd een licht dat snel zou schijnen over talloze landsgrenzen heen. Het internationaal potentieel was immers de grootste drijfveer van oprichter De Vil.